Endodoncija

Zubna pulpa je mekano tkivo, sastavljeno od živaca, krvnih žila i staničnih komponenti koje tvore zubnu šupljinu. Grana stomatologije koja se bavi problemima zubnog tkiva naziva se endodoncija.

Kada je zubna pulpa pod upalom, infekcijom uzrokovanom karijesom ili se radi o drugim raznim komplikacijama ili infekcijama, takva problematika spada pod endodonciju. Terapija zubnog kanala bezbolni je tretman koji se obavlja pod lokalnom anestezijom. Kako bi se spriječili apscesi ili granulomi, od presudne je važnosti da se liječenje odvije u što skorijem roku. Endodontsko liječenje omogućuje nam da spasimo jako oštećene zube i spasimo bolesni zub bez potrebe da ga vadimo. Takvim se tretmanom sprječava širenje upale i gubitak ostalih zubiju.

Rendgenskom snimkom moguće je ustanoviti prisustvo infekcije te se lakše i pripremiti za liječenje koje slijedi. Nakon što ustanovimo duljinu korijenskog kanala koristeći specijalizirane alate zvane APEX lokatori, u kombinaciji s ručnim i motoriziranim steriliziranim instrumentima, vrši se endodontsko čišćenje komore zubne pulpe. Nakon samog tretmana, kanali će biti napunjeni ispunom i s obzirom na veličinu krunice bit će umetnut i štift. Naravno, devitalizirani zub ne može imati žvačnu moć kao i zub koji je u potpunosti zdrav, ali usprkos tome njegov životni vijek neće biti smanjen, a poslužit će kao nosioc nove krunice koja će se nadograditi na njega.

Preporučujemo periodične kontrole kroz narednih 6 mjeseci do godinu dana kako bismo moguće izradili i novu ortopan snimku i provjerili stanje u kojem se liječeni zub nalazi.