Endodoncija

By: | Tags: | Comments: 0 | studeni 29th, 2017

Endodoncija ili kanalna terapija je stomatološka operacija koja se sastoji od odstranjivanja živčanog i krvožilnog materijala koji se nalazi unutar zuba i inače se zove zubna pulpa. Endodoncija se obavlja kada je zubna pulpa pogođena infekcijom ili upalom, a takvo se stanje može pojaviti prilikom oštećenja prouzročenim karijesom, infekcijama ili drugim komplikacijama. Kanalna terapija nije bolna za pacijenta jer se obavlja lokalnom anestezijom i apsolutno je važno da se obavi čim prije kako bi se spriječilo pogoršavanje situacije (kao apscesi ili granulomi). Zubna pulpa je mekano tkivo, sastavljeno od živaca, krvnih žila i staničnih komponenti koje tvore zubnu šupljinu. Grana stomatologije koja se bavi problemima zubnog tkiva naziva se endodoncija. Endodoncija dozvoljava popravak teško oštećenih zubiju pa se samim time izbjegava vađenje zuba kao konačno rješenje. Endodontsko liječenje potrebno je kako bi se spriječilo širenje i daljnja progresija upale koja posljedično dovodi do gubitka zuba.

Terapija zubnog kanala bezbolni je tretman koji se obavlja pod lokalnom anestezijom. Kako bi se spriječili apscesi ili granulomi, od presudne je važnosti da se liječenje odvije u što skorijem roku. Endodontsko liječenje omogućuje nam da spasimo jako oštećene zube i spasimo bolesni zub bez potrebe da ga vadimo. Takvim se tretmanom sprječava širenje upale i gubitak ostalih zubiju. Rendgenskom snimkom moguće je ustanoviti prisustvo infekcije te se lakše i pripremiti za liječenje koje slijedi. Nakon određivanja duljine korijenskog kanala specijalnim za to namijenjenim instrumentima, apex lokatorima, kombinacijom sterilnih ručnih i strojnih instrumenata provodi se čišćenje endodontskog prostora. Nakon obrade korijenski kanali se pune bioinertnim materijalima, te se ovisno o količini zubne krune odlučuje je li potrebno u kanale postaviti nadogradnju. Endodontski liječen zub slabije podnosi opterećenje od vitalnog zuba, ali njegov vijek trajanja je jednak onom vitalnom zubu te se jednako tako može koristiti kao nosač za krunicu ili most.